ေစ်းကြက္ ေသးတာကို က်ေနာ္ မၾကည့္ပါဘူး

HTC မိုဘုိင္းဖုန္း ကုမၸဏီ အမႈေဆာင္အရာရွိခ်ဳပ္ႏွင့္ ဥကၠ႒ Mr. Peter Chou (ဦးဝင္းသန္း)ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုျခင္း
ထိုင္ဝမ္ႏိုင္ငံ အေျခစိုက္ ျမန္မာႏုိင္ငံသား တရုတ္လူမ်ဳိးတဦး ပိုင္ဆိုင္ေသာ HTC မိုဘုိင္းဖုန္း ကုမၸဏီက ျမန္မာႏိုင္ငံ
အတြက္ HTC Smart Phone မ်ား တရားဝင္ ျဖန္႔ခ်ီခြင့္ကိုု KMD ကုမၸဏီ အုပ္စုအား ေပးအပ္လုိက္ၿပီး ဇန္န၀ါရီလ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ ျဖန္႔ခ်ီခဲ့သည္။
HTC သည္ ကမၻာေပၚတြင္ နာမည္ ေက်ာ္ၾကားေသာ smart phone ကုမၸဏီ တခုျဖစ္ၿပီး ကမၻာ့ မိုဘိုင္းဖုန္းတြင္
ျမန္မာစာ စနစ္ပါဝင္လာေသာ ဖုန္းေမာ္ဒယ္မ်ားကို ပထမဦးဆံုး အေနျဖင့္ စတင္ ျဖန္႔ခ်ီလာျခင္း ျဖစ္သည္။
HTC ၏ အမႈေဆာင္ အရာရွိခ်ဳပ္ႏွင့္ ဥကၠ႒ Mr. Peter Chou (ျမန္မာအမည္ ဦးဝင္းသန္း) ႏွင့္ မဇၥ်ိမ ဂ်ာနယ္ အပါအ၀င္ မီဒီယာမ်ား ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းခြင့္ ရခဲ့ၿပီး ယင္းအင္တာဗ်ဴးထဲမွ ပရိသတ္မ်ား သိလိုသည္မ်ားကို မဇၥ်ိမ က
ေဖာ္ျပေပးထားသည္။
HTC မိုဘုိင္းဖုန္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား အပါအဝင္ ျမန္မာျပည္၏ မိုဘုိင္းေစ်းကြက္ေပၚတြင္ အေျခအေနႏွင့္ ဆက္သြယ္ေရးလုပ္ငန္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အေျခအေနမ်ားကို HTC အမႈေဆာင္ အရာရွိခ်ဳပ္က
ေျဖၾကားေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။ (အခ်ဳိ႕ေမးခြန္းမ်ားကို HTC ျဖန္႔ခ်ိေရး KMD ကုမၸဏီ အုပ္စု၏ အေထြေထြ
မန္ေနဂ်ာ ဦးစိုးေငြရ က ဝင္ေရာက္ ေျဖၾကားေပးထားသည္။)
မဇၥ်ိမ။ ။ ျမန္မာစာက စံျမန္မာစာ စနစ္ကို သံုးထားပါတယ္။ အဲဒါက ဒီမွာဆို စံတခု မျဖစ္ေသးပါဘူး။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ျမန္မာစာနဲ႔ ပက္သတ္ၿပီး ရႈပ္ေထြးတာ ရွိပါတယ္။ ဒါကို ဘယ္လို စီစဥ္ပါမလဲ။
ဦးဝင္းသန္း။   ။ သူက ေဇာ္ဂ်ီလည္း ရတယ္။ Myanmar 3 လည္း ရတယ္။ အကုန္လံုး ရပါတယ္။
မဇၥ်ိမ။ ။ ဖုန္းတလံုးထဲမွာ ျမန္မာစာစနစ္ သံုးမ်ိဳးေလာက္ သံုးေနရတာ သံုးစြဲသူအတြက္ ရႈပ္ေထြး ႏုိင္ပါ
သလား။
ဦးစိုးေငြရ။   ။ျမန္မာစာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စံသတ္မွတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကတာေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဒီမွာက ျမန္မာစာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး နည္းနည္း fighting လုပ္ (တုိက္ခိုက္) ေနက်တာလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ေလာေလာ
ဆယ္ အခ်ိန္မွာ ဘယ္ font (စာလံုး) မွ standard (စံ) မျဖစ္ေသးခ်ိန္မွာ စံျမန္မာေရာ၊ ေဇာ္ဂ်ီေရာ၊ Myanmar 3 ေရာ သံုးမ်ိဳးစလံုးမွာ သံုးလို႔ရေအာင္ လုပ္ေပးထားပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဘယ္ font က ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ standard font လို႔ ေျပာလုိက္တာနဲ႔ အဲဒီေဖာင့္ကို က်ေနာ္တို႔ follow လုပ္ (လိုက္နာ)မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုကေတာ့ ေပၚျပဴလာ အျဖစ္ဆံုး သံုးမ်ိဳးကို သံုးလို႔ရေအာင္ လုပ္ေပးထားတာပါ။
မဇၥ်ိမ။ ။ လက္ရွိ ေစ်းကြက္မွာေတာ့ Samsung နဲ႔ Huawei အမွတ္တံဆိပ္ေတြက ေစ်းကြက္မွာ ေနရာရ
တယ္ ေျပာ
ႏုိင္ပါတယ္။ HTC အေနနဲ႔ ၿပိဳင္ဘက္ေတြကို ဘယ္လို ယွဥ္ၿပိဳင္မယ္ဆိုတာ သိခ်င္ပါတယ္။
ဦးဝင္းသန္း။   ။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အစကေန စစဥ္းစားတာပါ။ ျမန္မာျပည္သူ၊ ျပည္သားအတြက္ ဘာအေရးႀကီးဆံုး ဆိုတာ စဥ္းစားၿပီး စလုပ္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာလို အေတြ႔အၾကဳံေတြ၊ ျမန္မာ service (ဝန္ေဆာင္မႈ)ေတြ ရေအာင္ အရင္ဆံုး လုပ္တာပါ။ HTC ရဲ႕ product (ထုတ္ကုန္) ေတြကေတာ့ ကမၻာ့ရဲ႕ အဆင့္ျမင့္ဆံုးပါ။ အရည္အေသြးကလည္း အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ ဒါေတြက က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ strength(အင္အား) ပါ။ က်ေနာ္က ျမန္မာျပည္သားေတြေပၚမွာ သံေယာဇဥ္ ရွိလို႔ ျမန္မာစာ စနစ္ေတြနဲ႔ အေကာင္းဆံုး လုပ္တာပါ။ ဒါေတြကို ျမန္မာျပည္သားေတြက ႀကိဳက္မွာပါ။
ဦးစိုးေငြရ။   ။ က်ေနာ္တို႔ ႏုိင္ငံမွာ မိုဘုိင္းေစ်းကြက္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေသးေသးေလးပါ။ ဘယ္ Brand (အမွတ္တံဆိပ္) ကမွ သူတို႔ဖုန္းထဲမွာ ျမန္မာစာ ထည့္ေပးဖို႔ စိတ္ဝင္စားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ Mr. Peter (ဦးဝင္းသန္း)က
ျမန္မာႏုိင္ငံသားျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံေပၚ သံေယာဇဥ္ ရွိလို႔ ေစ်းကြက္ ေသးေပမယ့္ Smart Phone ထဲကို ျမန္မာစာ စနစ္ ထည့္ေပးဖုိ႔ လုပ္ခဲ့တာပါ။ ျမန္မာစနစ္ကို Android စနစ္ထဲ Smart ဖုန္းထဲ ထည့္ဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။ team (အသင္း)ေတြ ဖြဲ႔ရတယ္။ ပေရာဂ်က္ေတြ ေသခ်ာ လုပ္ရပါတယ္။ တျခား ဘယ္သူကမွ ေစ်းကြက္ေသးေသးေလးထဲကို Smart Phone ထဲထည့္ဖို႔ စိတ္မဝင္စားပါဘူး။
ဦးဝင္းသန္း။   ။ က်ေနာ္ကိုယ္တုိင္ တီထြင္ၿပီးေတာ့ စမ္းတာပါ။ ေစ်းကြက္ေသးတာ၊ ႀကီးတာက သိပ္ေတာ့ အေရးမႀကီးပါဘူး။ အေရးႀကီးဆံုးက အခုရွိတဲ့ ျမန္မာလို သံုးေနတဲ့ စမတ္ဖုန္းေတြက ျမန္မာစာ သံုးလုိ႔မွ မေကာင္းတာ။ အဲဒါက ျမန္မာျပည္သူေတြအတြက္ အက်ိဳး သိပ္မေပးႏုိင္ဘူးေပါ့။ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ခ်င္တာက လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ သံုးလုိ႔ရမယ္။ ျပည္သူေတြအတြက္ ဆက္သြယ္ေရး လြယ္ကူတဲ့အျပင္ အက်ိဳးရွိမယ္။ လူသံုးမ်ားတဲ့ အခါမွာလည္း လူမႈစီးပြား အသစ္ေတြကို တီထြင္ႏုိင္မယ္။ က်ေနာ္တို႔က အကုန္လံုး မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒီက Developer (ေဆာ့ဖ္ဝဲေရးသူ) ေတြလည္း တီထြင္ႏုိင္မယ္။  အဲဒါမွ ဒီႏုိင္ငံအတြက္ ေကာင္းတာ။ (ျပည္တြင္း developer မ်ား အလုပ္အကိုင္စီးပြားေရးကို ဆိုလုိျခင္းျဖစ္)။ ေစ်းကြက္ေသးတာကို က်ေနာ္ မၾကည့္ပါဘူး။ က်ေနာ္ လုပ္ခ်င္တာက ဒီႏုိင္ငံရဲ႕ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္မႈအတြက္ ဘာအေကာင္းဆံုးလဲ ဆိုတာပါ။ ဒါက က်ေနာ့္ ရင္ထဲက ဒီႏုိင္ငံအတြက္ လုပ္ခ်င္တာ
ပါ။
HTC ႏွင့္ KMD Computer Group တို႔၏ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း ပထမဆုံး HTC တရားဝင္ အေရာင္းဆိုင္ Show Room အတြင္း လာေရာက္ၾကည့္ရႈသူမ်ားအား ၂၀၁၃ ခုႏွစ္၊ ဇန္နဝါရီလ ၁၄ ရက္ေန႔ နံနက္က ေတြ႔ရစဥ္။ (ဓာတ္ပံု - ဟိန္းထက္၊ မဇၥၽိမ)
ဦးစိုးေငြရ။   ။ က်ေနာ္တို႔က ေစ်းကြက္ကို ယွဥ္ၿပိဳင္တဲ့ ေနရာမွာ ေစ်းနဲ႔ မယွဥ္ၿပိဳင္ေစခ်င္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ၿပိဳင္တာက Innovative (တီထြင္မႈ) ျဖစ္တဲ့ နည္းပညာရယ္၊ quality (အရည္အေသြး) ရယ္၊ ဝန္ေဆာင္မႈရယ္ ၿပိဳင္ခ်င္ပါတယ္။ ဝန္ေဆာင္မႈ ဆိုရင္လည္း အခုက သြင္းတယ္၊ ေရာင္းတယ္ဆိုတာပါပဲ။ ဝန္ေဆာင္မႈဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္သူ႔ကို
ေခၚလို႔ေခၚရမွန္း မသိပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔က မေရာင္းခင္ကလည္းက Service Center (ဝန္ေဆာင္မႈ ဌာန) ကို ရေအာင္ ဖြင့္တယ္။ HTC က Service Center မရွိဘူးဆိုတာ မျဖစ္ေစရဘူး။
ရန္ကုန္ မီဒီယာ ဂရု။ ။ ျမန္မာနုိင္ငံဆက္သြယ္ေရးက႑ကို ဘယ္ေလာက္ထိ ေလ့လာ သံုးသပ္မိလဲ။ လိုအပ္ခ်က္ေတြ ဘာေတြ ေတြ႔လဲ။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဆက္သြယ္ေရးက႑မွာ HTC အေနနဲ႔ ရင္းနွီးျမွဳပ္ႏွံသြားဖို႔
ေရာ ရွိပါသလား။
ဦးဝင္းသန္း။   ။ က်ေနာ္ ေနျပည္ေတာ္သြားၿပီး ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာနနဲ႔လည္း ေတြ႔ၿပီး တုိင္ပင္ေဆြးေႏြးခဲ့ပါတယ္။ အခုကေတာ့ အစက ျပန္လုပ္ရမယ္။ အခုက ေစ်းကြက္က ေတာ္ေတာ္ေလး ေသးတယ္။ penetration (ေစ်းကြက္ထိုးေဖာက္မႈ) ကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး ေသးတယ္။ နံပါတ္တစ္ကေတာ့ network (ကြန္ယက္) အရည္အေသြးကို ေကာင္းေကာင္း လုပ္ရမယ္။ ၿပီးေတာ့ voice (အသံ), Data (အခ်က္အလက္) အဲဒီ အရည္အေသြး
ေတြေကာင္းေကာင္း လုပ္ရမယ္။
က်ေနာ္ အၾကံေပးခ်င္တာက လုပ္မယ္ဆိုရင္ အေကာင္းဆံုး ကမၻာ့ အဆင့္အတန္း အေကာင္းဆံုး လုပ္ေစခ်င္ပါတယ္။ အစုတ္အျပတ္ေတြ သြားမလုပ္ပါနဲ႔။ ဒါေပမယ့္ ကြန္ယက္ မကဘူး။ ဝန္ေဆာင္မႈ ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ ဝန္ေဆာင္မႈက ႏွစ္မ်ိဳး ရွိပါတယ္။ သံုးစြဲသူေတြကို ေပးတဲ့ ဝန္ေဆာင္မႈနဲ႔ ေနာက္တမ်ိဳးက Application Experience
ေပါ့။ ဒါကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ က်ေနာ္က ကမၻာေပၚမွာ စမတ္ဖုန္းေတြ ထုတ္တဲ့ ေနရာမွာ Pioneer (ကနဦးတီထြင္သူ) တေယာက္ေပါ့။ က်ေနာ္လုပ္တာ ၾကာလွၿပီ။ က်ေနာ္ ျမင္တာက အနာဂတ္မွာဆိုရင္ cloud computing နည္းပညာေတြကို အမ်ားႀကီး သံုးၿပီးေတာ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ ဝန္ေဆာင္မႈေတြ လုပ္လို႔ရတယ္။ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ေဖ်ာ္ေျဖေရး အမ်ားႀကီး လုပ္လို႔ ရပါတယ္။ အခုက ဘာမွေတာင္ မရွိေသးပါဘူး။
တစ္က ကြန္ယက္ အရည္အေသြး၊ ႏွစ္က Network Services Quality၊ ေနာက္တခုက Application Experience, Cloud computing, e-Commerce (အြန္လိုင္းအေရာင္းအဝယ္) အဲဒါေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္လာမယ္ဆုိရင္ စီးပြားေရး အသစ္ေတြ တီထြင္လာႏုိ္င္မယ္။ လူေတြ အားလံုးရဲ႕ အခြင့္အေရးလည္း ပိုေကာင္းလာမယ္။ ဒီႏုိင္ငံရဲ႕ တုိးတက္ေရးမွာ
လည္း အေရးႀကီးတယ္ ထင္ပါတယ္။
ေမာ္ဒန္။ ။ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္းကို အတည္ျပဳၿပီးရင္ ေအာ္ပေရတာ အေနနဲ႔ေရာ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္
ဖို႔ ရွိပါသလား။
ဦးဝင္းသန္း။   ။ က်ေနာ္တို႔က လုပ္မယ္ဆိုရင္လည္း လုပ္လို႔ရပါတယ္။ ကုိယ့္ဘာသာ လုပ္မယ္ဆုိလည္း ရပါတယ္။ အၾကံေပးမယ္ ဆိုလည္း ရပါတယ္။
အကူအညီေပးမယ္ဆိုလည္း ရပါတယ္။ က်ေနာ္က ကမၻာေပၚမွာ အဆက္အသြယ္ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ Resource (အရင္းအျမစ္) အေကာင္းဆံုးေတြကိုလည္း
ေခၚလာႏုိင္ပါတယ္။
မဇၥ်ိမ။ ။ဆက္သြယ္ေရး ဝန္ႀကီးနဲ႔ ေတြ႔ခဲ့ေတာ့ ဘယ္လိုက႑ေတြမွာ အဓိက ေဆြးေႏြးခဲ့ပါသလဲ။
ဦးဝင္းသန္း။   ။ က်ေနာ္က အေသးစိတ္က သိပ္ေတာ့ ေျပာလို႔ မေကာင္းပါဘူး။ ဝန္ႀကီးဌာနေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ ေတြ႔ခဲ့ပါတယ္။
7 Day News ။  ။ေစ်းႏႈန္းကို လူတန္းစား အားလံုး သံုးလို႔ရေအာင္ လုပ္ဖို႔ ရွိပါသလား။
ဦးဝင္းသန္း။   ။ က်ေနာ္တို႔က Innovation (တီထြင္မႈ) မွာ ဦးစားေပးတာ မ်ားတယ္။ တီထြင္ ဖန္တီးတဲ့ ေနရာမွာ ထုတ္ကုန္က အေကာင္းဆံုး လုပ္ခ်င္တာေပါ့။ ကမၻာေပၚမွာလည္း HTC ကို ေတာ္ေတာ္ေလး ႀကိဳက္ပါတယ္။ price (ေစ်းႏႈန္း) မွာလည္း လူမ်ားမ်ားကို ေပးသံုးခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔က အစုတ္အျပတ္ေတြ မလုပ္ခ်င္ဘူး။ အရည္အေသြး မေကာင္းတာကိုလည္း မေပးခ်င္ပါဘူး။ လုပ္ရတာ မခက္ပါဘူး။ သံုးစြဲသူကို သိေစခ်င္တာက HTC က အရည္အေသြး ေကာင္းတာကို သိေစခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔လည္း ေစ်းမဆိုးတဲ့ မိုဒယ္ေတြ ရွိပါတယ္။ ေစ်းႀကီးတာပဲ လုပ္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အေကာင္းဆံုး ပစၥည္းကို ေပးခ်င္တာပါ။ အဲဒါက ပထမ ဦးစားေပးပါ။ လူေတြက သိလာလိမ့္မယ္။ ဒါက ေကာင္းတယ္။ ဟိုဟာက မေကာင္းဘူး။
မဇၥ်ိမ ။ ။HTC ျမန္မာႏိုင္ငံကို ဝင္လာတဲ့အခါမွာ အစိုးရ မူဝါဒပိုင္း အပါအဝင္ အျခား ဘယ္လို အခက္အခဲ
ေတြ ရွိခဲ့ပါသလဲ။
ဦးဝင္းသန္း။   ။ က်ေနာ္တို႔ ဘာမွ မရွိခဲ့ပါဘူး။ အကုန္လံုး အဆင္ေျပပါတယ္။

တင္ဇာေအာင္

 မဇၥ်ိမ မွ ။


No comments:

Post a Comment