ၿမိဳ ျပလမ္းမနံရံေတြေပၚက လူငယ္ေတြရဲ႕ လြတ္လပ္ျခင္းအႏုပညာသို႔မဟုတ္ Graffiti Art

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဟစ္ေဟာ့ပ္ ဂီတထြန္း ကားခဲ့တာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုေက်ာ္ရွိလာၿပီ ျဖစ္သလို ဟစ္ေဟာ့ပ္ဂီတရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုလို႔ဆိုၾကတဲ့ Graffiti Art ရဲ႕က႑ ဟာလည္း ခုခ်ိန္မွာ ခရီးေရာက္လာၿပီလုိ႔ဆုိႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။Graffiti Art ကို ၁၉၅ဝ ဝန္းက်င္ေလာက္က စတင္ေပၚေပါက္ခဲ့တယ္လို႔ ယူဆရၿပီး အဲဒီေနာက္မွာၿပီး ၿမိဳ႕  ျပနံရံ ပန္းခ်ီတစ္ခု အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကရာ ၁၉၆ဝ၊ ၇ဝ ဝန္းက်င္မွာ ျပည္ပႏိုင္ငံ အသီးသီးမွာ က်ယ္ျပန္႔လာခဲ့ၿပီး တစ္စတစ္စနဲ႔ အာရွႏိုင္ငံမ်ားဘက္ကို ေရာက္ရွိ လာရာကေန၂ဝဝဝ ျပည့္ႏွစ္အေစာပိုင္းကာလေတြမွာေတာ့ ဟစ္ေဟာ့ပ္ဂီတနဲ႔အတူ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း Graffiti Art ဟာ ထြန္း ကားက်ယ္ျပန္႔လာခဲ့တယ္လို႔လည္း မွတ္တမ္းျပဳၾကပါတယ္။  ဟစ္ေဟာ့ပ္ဂီတကို ခုံမင္ၾကတဲ့ လူငယ္အမ်ားစုရွိၾကသလို၊ Graffiti Art အႏုပညာကိုပဲ တစိုက္မတ္မတ္နဲ႔ စြဲလမ္းစြာ ဖန္ တီးၾကသူမ်ားလည္း ရွိပါတယ္။ သူတို႔အမ်ား စုဟာ ပရိသတ္ေရွ႕ကို သိပ္မထြက္ၾကဘဲ သူတို႔ရဲ႕ အႏုပညာကိုသာ လြတ္လပ္စြာ ဖန္တီးေနၾကသူမ်ားျဖစ္ၿပီး နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီျဖစ္တာေၾကာင့္ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ အျမင္ သေဘာထား မတိုက္ ဆိုင္မႈေတြကိုလည္း ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ၾကရသူေတြလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကေန႔တိုင္းျပည္ရဲ႕ ေျပာင္းလဲ တိုး တက္မႈနဲ႔အတူ ၿမိဳ႕ျပရဲ႕ အႏုပညာ ျပယုဂ္ တစ္ခုအျဖစ္နဲ႔ Graffiti လက္ရာေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကို ေတြ႕လာရေပမယ့္ လြတ္လပ္မႈနဲ႔အတူ တာဝန္ယူမႈ ေတြကိုလည္း အထူးဂ႐ုျပဳေနၾကရၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ၿမိဳ႕ျပလမ္းမေတြေပၚက အုတ္တံတိုင္း နံရံေတြဟာ ပန္းခ်ီအႏုပညာဖန္တီးစရာ မီဒီယမ္ေတြျဖစ္ခြင့္ရွိမရွိ ျပႆနာတစ္ရပ္ကိုလည္း
ထင္သာျမင္သာ သိရွိႏုိင္ ခြင့္ရေစေၾကာင္း ရည္ရြယ္လို႔ ဒီက႑ေလးကို တင္ဆက္ လိုက္ရပါတယ္။
ေတာင္ျခစ္၊ေျမာက္ျခစ္ေတြမ်ဳိး မဟုတ္ေတာ့ ဘူး။ ပန္းခ်ီလည္း တအားဆန္လာတယ္…ရန္ရန္ခ်န္း
“Graffiti က ဒီႏွစ္ပိုင္းေလာက္ ဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ အရွိန္ေကာင္းလာၿပီလို႔ ကြၽန္ေတာ္ျမင္တယ္။ ေတာင္ျခစ္၊ေျမာက္ ျခစ္ေတြမ်ဳိးမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ပန္းခ်ီလည္း တအားဆန္လာတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေကာင္း လာတယ္။ အရင္တုန္းကဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ့္ အိမ္ေအာက္မွာ ကားအပ်က္ေတြရပ္ ထား တာရွိတယ္။ အဲဒီကား ေတြအကုန္လုံးကို ဂရပ္ဖစ္တီဆြဲခဲ့ၾကတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က အုတ္နံရံေတြမွာေတာ့ သိပ္မဆြဲဘူး။ စာအုပ္ေတြထဲမွာ ဆြဲျဖစ္တယ္။ ကြၽန္ ေတာ္ဆြဲတာက လည္း တအား လက္ရာေျမာက္ ႀကီးေတြေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ လွေအာင္ေတာ့ ဆြဲ တယ္။ အရင္တုန္းက အၿမဲဆြဲျဖစ္တာက သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕ဦးထုပ္ေတြမွာ ဆြဲေပး ဖူးတယ္။ ဂရပ္ဖစ္တီဆြဲဖို႔အတြက္ သီးသန္႔ ေနရာေပးမယ္ဆိုရင္လည္း ေပးတာပဲ ရွိမယ္။ ဒါေပမဲ့သူတို႔ Feel ကိုက Public ေတြမွာ လိုက္ဆြဲရတာ သူတို႔သေဘာက် တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဂရပ္ဖစ္တီသမားေတြ ဘက္ကလည္း နည္းနည္းေလးေတာ့ ေစာင့္ထိန္းပါ။”ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာ လုပ္လို႔ရေအာင္ ေဘာင္ေလးတစ္ခုတည္းကေနသြားၾကပါ။ ႀကဳံ သလိုႀကီးသူမ်ားရဲ႕ အလွမ်က္ႏွာစာေတြ၊ ကိုး ႐ို႕ကားယားေနရာေတြမွာေတာ့ သြားမလုပ္ ေစခ်င္ဘူး။ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ရဲ႕လွမယ့္ေနရာမ်ဳိး ေတြမွာေတာ့ မလုပ္ေစခ်င္ဘူး။ ဘာေၾကာင့္ လဲဆိုေတာ့ တျခားဂရပ္ဖစ္တီသမားေတြကို လည္း ထိခိုက္မႈရွိမွာစိုးတယ္။ အိမ္နီးခ်င္း ႏိုင္ငံေတြမွာဆိုရင္လည္း လူေတြကို အေႏွာင့္ အယွက္သိပ္မျဖစ္မယ့္ ေနရာမ်ဳိးေတြမွာ သူတို႔ ေရးတယ္။ အသုံးမျပဳေတာ့မယ့္ တိုက္ ေတြမွာေရးတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ဆြဲတာက သူမ်ားလညး္ စိတ္အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္ဘူး။ လူေတြလည္း အမ်ားႀကီးျမင္ရတယ္။ အဲလိုမ်ဳိး ေလးဆြဲေစခ်င္တယ္”
လူငယ္ေတြအတြက္ Hand Out လုပ္လုိ႔ရမယ့္ ေနရာေလးတစ္ေနရာကို ဖန္တီးေပးထားရမွာပါ . . .အနဂၢ
“ဂရပ္ဖစ္တီက အႏုပညာတစ္မ်ဳိးပါ။ ဂရပ္ဖစ္တီကို လူေတြဘာေၾကာင့္မုန္းလဲ ဆိုေတာ့ ညစ္ညစ္ပတ္ပတ္ေတြေရးတယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း နံရံအေကာင္းေတြ ဖ်က္ဆီး ၾကတယ္ေပါ့။ အႏုပညာကို အလကားေပး တဲ့အခ်ိန္မွာ လူေတြက ဖ်က္ဆီးတယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္။ ဒါက လမ္းေပၚမွာရွိေနတဲ့ အႏုပညာကို အလကားေပးတာပါ။ ျပတုိက္ထဲဝင္ၾကည့္စရာ မလုိဘူး။ ျပတိုက္ထဲ ဝင္ၾကည့္ရင္ ပိုက္ဆံေပးေနရဦးမွာေလ။ ဂရပ္ဖစ္တီက သူေပးလိုက္တဲ့ လက္ရာ တစ္ခုကို ဒီအတိုင္းပဲေပးလုိက္တာ။ ဘယ္ သူ႔ကိုမွ ဒုကၡမေပးဘူး။ အခု ဆိုရင္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံမွာလည္း ဂရပ္ဖစ္တီက ေတာ္ေတာ္တိုး တက္လာပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ဆိုရင္ 3D Art ေတာင္ဆြဲေနၿပီ။ ဒါေတြလည္း တျဖည္း ျဖည္းေရာက္လာ ေတာ့မွာ။ ဂရပ္ဖစ္တီကို ေခတ္ဦးကတည္းက လုပ္လာခဲ့ၾကတဲ့လူေတြ ကလည္း လက္ဆင့္ ကမ္းခဲ့ရမွာပါ။ ကမ္းတဲ့အခါမွာလည္း ေနာက္ကတက္လာတဲ့ Generation က ဆက္ၿပီးလုပ္ရမယ္။အေမရိက စီးပြားေရး ေၾကာ္ျငာေတြ ေပါ့။ တခ်ဳိ႕ေၾကာ္ျငာေတြဆိုရင္ သူတို႔ဆီက ေဘဘုတ္အႀကီးႀကီးေတြမွာ ဂရပ္ ဖစ္တီပညာရွင္ေတြကိုေခၚၿပီးေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ Product ေတြကို ေခၚၿပီးေၾကာ္ျငာခိုင္းတာ ေတြ႕ရ တယ္။ တခ်ဳိ႕ေတြက်ေတာ့လည္း Main Stair Culture ေတြထဲကို သူတို႔မဝင္ဘူး။ ေၾကာ္ျငာဆြဲတာေတြမလုပ္ဘူး။ သူတို႔က လံုးဝ ွStreet  Arty အပ ပဲ။ လမ္းမေပၚမွာဒီအတိုင္း မက္ေဆ့ခ်္ေပးတဲ့ပံုစံမ်ဳိးပဲ ေနၾကတဲ့သူေတြ လည္းရွိတယ္။ တကယ္ေတာ့ တုိင္းျပည္တစ္ ျပည္မွာ လူငယ္ေတြအတြက္ ံHand Out လုပ္လုိ႔ရမယ့္ေနရာေလးတစ္ေနရာကို ဖန္တီး ေပးထားရမွာပါ”
ေရးခ်င္တာေရးမွာထက္ စာရင္ ယဥ္ေက်းမႈကုိနည္းနည္းေတာ့ ထည္႕စဥ္းစားသင့္ပါတယ္ သုျမတ္
“ကြၽန္ေတာ္တုိ႔စဆြဲတုန္းကေတာ့ သိပ္မ သိဘူး။ ကြၽန္ေတာ္လည္း စစခ်င္းေတာ့ စာလုံးေတြ ဆြဲတာမ်ားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္က လမ္းနံရံေတြေပၚမွာဆြဲတာနည္းတယ္။ ျပပြဲ ေတြ၊ ေနရာသီးသန္႔ေတြမွာပဲ ဆြဲျဖစ္တယ္။  ဂရပ္ဖစ္တီကေတာ့ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံအေနနဲ႔ရွိ သင့္တယ္လုိ႔ထင္တယ္။ ၿမိဳ႕ျပအဂၤါရပ္အေနနဲ႔ လည္း အဆင္တန္ဆာ တစ္ခုျဖစ္လာႏုိင္ပါ တယ္။ ဥပမာ မီးပ်က္ သြားတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ Plug in City တုိ႔ ဘာတုိ႔ဆြဲတယ္။ အဲဒီ လုိမ်ိဳးကဟုတ္ေနတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခု ရွိတာက ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကုိေတာ့ တစ္ခ်က္ ထည့္စဥ္းစားရမယ္။ တခ်ိဳ႕ၾကမ္းၾကမ္းတမ္း တမ္းဆြဲမယ့္ဟာမ်ိဳးေတြ တျခားႏုိင္ငံမွာ ျပႆနာမရွိေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ ျပႆနာရွိတယ္။ ႏွစ္ဖက္မွ်ၿပီး စဥ္းစား သင့္တာေပါ့။ ဥပမာ စာသင္ေက်ာင္းလုိ ေနရာမ်ိဳးဆုိ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ သြားမေရးဘူး။ ေက်ာင္းကကေလးေတြရဲ႕ ေခါင္းထဲကုိ တစ္ ခုခုဝင္သြားမွာေၾကာက္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေရးခ်င္တာေရးမွာထက္စာရင္ ယဥ္ေက်းမႈ ကုိနည္းနည္းေတာ့ထည့္စဥ္းစားသင့္ပါတယ္”
လက္ကိုစၿပီး ေသြးေနတဲ့ အရြယ္ဆိုရင္ေတာ့  Graffiti ကို နံရံမွာ သြားဆြဲရင္ေတာ့ . . .စိုးေဝထြန္း
” Graffiti  ဆိုတာက Art ဆိုတဲ့ အႏုပညာပဲေပါ့။ Graffiti ကို နည္းမွန္လမ္း မွန္ေလးနဲ႔လုပ္ရင္ေတာ့ ပိုေကာင္းမွာေပါ့။ စၿပီးေတာ့ Graffiti ကိုဆြဲမယ္။ ဥပမာ လက္ကိုစၿပီး ေသြးေနတဲ့ အရြယ္ဆိုရင္ေတာ့  Graffiti ကို နံရံမွာ သြားဆြဲရင္ေတာ့ သိပ္ ႐ုပ္ဆိုးသြားမယ္။ အဲဒီေတာ့ Graffiti သမားေတြက လမ္းေတြကိုဖ်က္ဆီးတယ္။ နံရံ ေတြကို ဖ်က္ဆီးတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ ေျပာလာ ႏိုင္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္းက်ရင္ ေတာ့ သူ႔ေနရာေလးနဲ႔သူ Graffiti  ဆြဲမယ့္ ေနရာေလးသတ္မွတ္ေပးထားမယ္။ ဒါမွ မဟုတ္ညစ္ပတ္ေနတဲ့ေနရာမွာ Graffiti  ဆြဲဖုိ႔ လုပ္ေပးထားမယ္။ ဒီမွာပဲ လာဆြဲၾကလို႔ ေျပာလိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ Graffiti သမား ေတြအတြက္ သိပ္အဆင္ေျပသြားမယ္။ အဲဒီ လိုဆိုရင္ လူငယ္ေတြကလည္း လမ္း၊နံရံ ေပၚေတြမွာ လိုက္ဆြဲၿပီး ညစ္ပတ္ေအာင္လုပ္ မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သူတို႔ေပးထားတဲ့ သီး သန္႔ေနရာတစ္ခုမွာပဲ သြားဆြဲၾကမယ္။ ကြၽန္ ေတာ္ထင္တာကေတာ့ အဲဒီလိုေလးျဖစ္လာ ရင္ သိပ္ေကာင္းမယ္”


ေပၚျပဴလာအဖြဲ႕။



No comments:

Post a Comment